۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۱, چهارشنبه

سئو و موتور های جستجو

SEO چیست؟

SEO که مخفف Search Engine Optimization است،در لغت به معنی بهینه سازی موتور جستجو می باشد. SEOیعنی ایجاد  صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب هستند.

نتیجه بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج  یک موتور جستجوی بزرگ همچون گوگل بیشترین امتیاز و بازدید را خواهید داشت. این موضوع از آنجائی اهمیت دارد که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده میکنند( در ایران اکثریت مردم با گوگل سر و کار دارند). به عنوان مثال در گوگل، اکثر مردم فقط به صفحه ی اول نتایج جستجو نگاه میکنند. بنابراین اگر می خواهید  ترافیک بالائی از طرف موتورهای جستجو مخصوصا گوگل برایتان اعمال شود، باید سایت شما در صفحه ی اول نتایج جستجو قرار گیرد.

علم بهینه سازی موتور جستجو در مورد روش های فنی مانند تایتل مناسب، تگ ها و متا تگ ها، کلمات کلیدی و عبارات کلیدی و توضیحات مناسب سایت و کلاً محتوایی که موتورهای جستجو دوست دارند، مطالعه می کند.

یکی از کارهایی که متخصصان بیهنه سازی موتورهای جستجو انجام میدهند، پیگیری تمام تغییرات عملکرد داخل موتورهای جستجو است. بنابراین آنها میتوانند صفحات وب را بر طبق این تغییرات بهینه سازی کنند. به علاوه آنها همراه با تغییرات موتورهای جستجوی مختلف خود را تابع این موتورها قرار میدهند.

چرا بهینه سازی برای موتورهای جستجو مفید می باشد.

موارد ذیل برخی از دلایل این موضوع می باشند:

- جایگاه برتر در نتایج جستجو مشتری های زیادی را به سمت شما جلب می کند.

- 93 در صد از کاربران اینترنت از موتورهای جستجو استفاده میکنند.

- 73 در صد معاملات آنلاین به وسیله موتورهای جستجو آغاز میشود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر